miércoles, 28 de abril de 2010

Nº 00 - Ben Frost - Theory Of the Machines


Como cada año, en el transcurso interminable de mi lista descubro flecos mal cortados. A veces basta con re-ordenar el flow antes de publicarlo, otras con hacer un simple comentario, a veces me doy cuenta de cosas pero me quedo calladito y no se entera nadie.


Casi siempre acabo haciendo mención de honor a algún disco que entra a destiempo en lo mejor del año. ¡Y este es el nº 00!


No estoy diciendo que Ben Frost haya grabado el mejor disco del año. De hecho la mayoría de vosotros no podréis soportar ni 5 minutos de esta música del infierno, pero yo me siento soberana y profundamente cautivado por el paso adelante que ha dado este... llamémosle Indiana Jones del sonido (por no encontrar algo más cutre).


Mayormente, la sensación inicial es de que a este tío se le ha ido la olla completamente, pero hay algo de hermoso en este ruido que va más allá de los chalados que hacen música experimental para 30 personas en el desván de sus casas (conste que esta vez no me estoy metiendo con los Fuck Buttons).


Ben Frost podría ser el primero que ha sabido llevar el ruido insufrible a su lado más pop ¡y lo digo en serio! Escuchar By The Throat es una experiencia disfrutable a un nivel masivo. Vale que si te lo pones por la noche igual te cagas de miedo, pero los que nos flipábamos con las barrabasadas de Mogwai, Nine Inch Nails y My Bloody Valentine tenemos el siguiente capítulo de placer sonoro en nuestras manos.


Una auténtica obra orgánica y trascendental que va más allá de los límites de la música para entrar en caminos antes sólo transitados por la pintura y la escultura.


¿Exagero? Puede que simplemente me esté quedando sordo y ya no sé ni lo que oigo, pero el que sea capaz de escuchar By The Throat con unos cascos y decirme que no es una experiencia única es que... bueno supongo que si no sientes nada escuchando a Frost o eres una persona insensible o una de esas que ya está de vuelta de todo.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

http://www.megaupload.com/?d=TY1H7REL

insafali737 dijo...

Compexcr.com - Uno de los mejores Dell Online Store aviable recambios, batería, cargador, pantalla a precios bajos.

bateria para

Lisa Kenneth dijo...

Ik ben 47 jaar oud en vrouw. Ik kreeg een paar jaar geleden de diagnose COPD en ik was niet meer bang! Mijn longfunctietest gaf een capaciteit van 49% aan. Na een jaar geleden griep te hebben gehad, bleven de kortademigheid, het hoesten en de pijn op de borst zelfs na een antibioticabehandeling. Ik rook al 36 jaar twee pakjes per dag. Geboren zonder borstbeen zorgde ervoor dat mijn ribben slechts een centimeter van mijn ruggengraat verwijderd waren, wat resulteerde in onderontwikkelde longen. Toen ik 34 was, werd ik geopereerd en het werd verholpen. Helaas heeft mijn roken alleen maar meer schade aan mijn reeds onderontwikkelde longen veroorzaakt. Het probleem was dat ik graag rook en niet wil opgeven! Heb het al twee keer eerder geprobeerd en werd bijna gek en wil dat niet nog een keer meemaken. Ik zag de angst in de ogen van mijn man en kinderen toen ik hen over mijn toestand vertelde, en toen begonnen ze zelf een oplossing te vinden om mijn toestand te verhelpen. Ik ben nu 47 bij wie de diagnose COPD-emfyseem werd gesteld, waarvan ik weet dat het uit mijn jaren kwam van roken. Ik begon met roken op school toen roken sociaal acceptabel was. Ik herinner me dat roken in ziekenhuizen was toegestaan. Het was toen niet bekend hoe gevaarlijk sigaretten voor ons waren, en het leek alsof iedereen rookte, maar ik was in staat om van mijn COPD-longaandoening af te komen door de hulp van dr. Akhigbe totale geneeskrachtige kruidengeneeskunde. Mijn man zag zijn getuigenis op internet dat hij zijn krachtige medicijn gebruikte om verschillende ziekten te genezen. We hebben contact opgenomen met zijn e-mail [drrealakhigbe@gmail.com} Hij heeft de juiste kruidenformule om u te helpen bij het wegwerken en herstellen van longaandoeningen en andere ziekten, zal u volledig en permanent genezen met zijn natuurlijke biologische kruiden. We hebben het medicijn per koerier ontvangen onderhoud. Ik wens dat iedereen die op jonge leeftijd begint met roken, beseft wat er uiteindelijk met hun lichaam zal gebeuren als ze hun hele leven doorgaan met die gemene gewoonte.
Dr. , STAPHYLOCOCCUS, HEPATITIS A / B, SNELLE EJACULATIE, IMMUNOTHERAPIE, GONORRHEA, SYFILIS, AFVAL / RUGPIJN, PELVISCHE ONTSTEKING, LULVERGROTING, HARTZIEKTEN, TERMINALE ZIEKTE, ZIEKTE, ZIEKTE VAN DE KLEUR, ACHTERGROND GRAVEN ZIEKTE, GEHOORVERLIES, INTERSTITIËLE CYSTITIS, LEUKEMIE, MEERVOUDIGE SCLEROSE, OBESITAS, RABY'S, SCOLIOSE, INFLUENZA, POLIO, JACOB, ENZ. Als u op zoek bent naar uw genezing, neem dan contact op met dr Akhigbe via zijn e-mail drrealakhigbe@gmail.com of neem contact op met zijn whatsapp-nummer +2349010754824
God zegene u, Dr. Akhigbe, voor uw goede handwerk in mijn leven.